uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Thursday, January 19, 2006

Varbad nii külmetasid, et tegin massöörile ettepaneku: ehk tohiks täna mantli ja saapad jalga jätta. Ei lubatud. See-eest materdas ja mudis tubli proua Milvi mu kintse nii põhjalikult, et sarnanesin vaimusilmas juba Carmen Kassiga. Veidike küll kahandas elamust makilt mängiv "Dancing Queen" Gicu Rau kolleegi esituses. Sellele järgnesid "Lady in Red" ja "Another Day In Paradise". Karistus selle eest, et need laulud mulle kunagi siiralt meeldisid. Aga lahkumisel kostis kõlareist magus hüvitus, "Captain Of Her Heart". Originaalis, paaniflöödita.

Kunagi mõtlesin, et kirjutan nendest lauludest, mis plikapõlves meeldisid ja mis ongi meeldima jäänud. No siuksed kapilood. Panen kähku esimesed kirja.

A-ha "Take On Me"
Cyndi Lauper "True Colors"
Midge Ure "If A Was"
David Bowie "Absolute Beginners"
Sting "Secret Wedding"
Tanita Tikaram "Valentine Heart"
Madonna "Live To Tell"
Toto "I'll Be Over You"
Sade "Love Is Stronger Than Pride"
Suzanne Vega "Marlene On The Wall"
U2 "Running To Stand Still"
Phil Collins (oh sa heldus küll, aga ma ei kahetse, ei!) "Hold On My Heart"
The Cure "Friday I'm In Love"
U2 "Trying To Throw Her Arms Around The World"
Jane Siberry "Hockey"


Praegu prauhti rohkem meelde ei tule. Need on sellised nyyh-kategooria laulud, meenutavad koolipõlve ja mõned juba keskat ja mõned isegi Tartut ja ülikooli. Enamiku pärast ma piinlikkust ei tunne, kõlbavad tänapäevalgi avalikult kuulata. Kindlasti läks midagi meelest ära ...

No peab ikka eesti interpreete ka meelde tuletama. Ikka nyyh-kategooriast.

Jää-ääre "Laualinad". Siis sellest ajast, kus Sibul ("mina tema korinat küll kuulata ei viitsi", ütleb Tarmo) kampa tuli, "Palavik" ja "Kui joonistad lund". "Palavikus" on mingi rumal sõnakordus, kirjaoskamatu, aga ikkagi meeldib. Filoloog andestab. Anne Adams "Olid hellad need ajad", "Meremustlane". "Kaunilt kaua". "Aed". Kappeli "Olemise viis". Ahaa, Ifilt see, et "Kuidas sa saaad seda küll öeldaaa, et elu on lõputu piiin". Mäxilt kindlasti veel midagi. "Sind otsides". Oot-oot, Aivar Mäe kõõrutas midagi ka väga liigutavalt. "Kurb päev" oli vist nimeks. Refrään läks seal väga võimsaks.

Oh, kohe parem hakkas. Sain pihtimuse oma süsteemsüsteemist välja. Peaks pärliks panema veel mingi eriti rõveda laulu, mis kohe siiralt meeldib. A vat nüüd ei tule meelde. Ahaa, juba hakkab tulema. No näiteks Mahavoki "õnnele ju keegi ei ütle eehei, su pärast kõik vist jätta võiks" (heldus, kas need polnud mitte Kareva sõnad). Mahavokiga oli võimas värk. Aasta vist 1987 ja mina tahtsin olla kõva hevimimm. Judas Priesti pidin fännima. Aga salamisi meeldis mulle hoopis Mahavok.

6 Comments:

  • Just sinu jaoks on loodud ALO-TV! Sealt tuleb praegu salvestus Tartu muusikapäevadelt ja Henri Laks esitab "Tule kui leebe tuul", seljas midagi, mis meenutab pisut kirurgide ametiriietust sarjas "ER" ja laval tuiab keegi kaameraga, mille peal on suur number 3.

    By Blogger polaarkaru, at 11:02 PM  

  • oo jaa! "leia mu laulust lilled" oli mu suur lemmik. mäletan neid henrikese sitsist ürbikesi küll.

    By Blogger triibik, at 9:34 AM  

  • Mina võin tulla kapist välja Mäksi "Püha Elmo tulede" lembimisega.

    By Anonymous Anonymous, at 1:57 PM  

  • Sibula korina-jutt siinmainitud laulude kohta ei käi, aga Jää-äärest on minu vaimses kapis siiski peamiselt vaid esimene kassett - see, mis hiljem kõigil kriiksuma hakkas ja seega ajaloo jaoks igaveseks kadunud on.

    By Anonymous Anonymous, at 6:17 PM  

  • Hakkas jah kriiksuma aga mulle tundub, et ma jõudsin kuidagi mingil moel enne ümber võtta teisele kasetile.
    Mul oleks list enam vähem sama aga Susanne Vega lauludest "My name is Luka" . Ülikooli alguses kuulasin vist 90% ajast Mike Oldfieldi. Mul on kõik ta plaadid kasettidel kuni aastani 1992.

    By Blogger Lupetta, at 11:32 PM  

  • Kui nüüd kapist välja tulla, siis midagi täiesti ebaintelligentset nagu minu plikapõlv:
    Samantha Fox "Touch me"; Sabrina "Boys"; Kylie Minogue "I'm So Lucky" etc.
    Aga samal ajal teisest ooperist juba muidugi Guns'n'Roses, Bon Jovi, Skid Row, Poison, Kiss, Mötley Crüe jne.
    Ühesõnaga SIIS arvasin ma, et iial ei juhtu midagi sellist, et mul saab olema poisipeaga poiss-sõber...ainult pikad juuksed ja sovitavalt keemiliste lokkidega...

    By Anonymous Anonymous, at 6:13 PM  

Post a Comment

<< Home