uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Tuesday, December 19, 2006

Kuna ma sellest keeksist siin nii palju vahutanud olen ja kuna on tekkinud esimesed huvilised, siis panen retsepti kah üles. Kerge teha ja vääääga hea. Mis kõige parem: jõuluõhtul muretu olemine, võtad aga külmkapist välja. Ja mida kauem seisab, seda parem.

Seega: inglise jõulukeeks

Võta liiter kuivatatud puuvilja (mul olid rosinad, aprikoosid, kirsid ja maasikad, võib sekka panna ka pähkleid ning purustatud või tükeldatud konservananass annab kah kenasti massi ja mahlasust) ja pane konjaki või viskiga paariks tunniks maitsestuma. Retsepti järgi peaks panema paar supilusikatäit napsi, aga mina panen ikka heldel käel. Tuleb parem. Kaas pane peale, las seisab seal ja mõtleb.

Samal ajal asetab Triibik radiaatori peale paki võid ja teisest veel natuke. Kuna paari tunni pärast on sellest saanud kaunis vedel ollus, siis võib ka rahulikumalt võtta. Ühesõnaga, 250 grammi toasooja võid. See vahustada 2,5 dl suhkruga. Jätka vahustamist, lisades ükshaaval neli muna. Veel tuleb segusse lisada 5 dl jahu ja 2 tl küpsetuspulbrit. Veidi jahu raputa puuviljadele, sega läbi ja kalla taignasse. (Mina ei raputanud ja mitte midagi hullu ei juhtunud. Nii et rahu.) Sega korralikult, pane võitatud ja riivsaiaga ülepuistatud rõngasvormi ja küpseta 175 kraadi juures umbes tund. Mul läks küll kümmekond minutit vähem.

Jahtunult paki hoolikalt hõbepaberisse ja pista külmkappi. Mida kauem seisab, seda parem. Korralikud inimesed (kelle hulka mina ei kuulu) teevad valmis juba mitu nädalat enne jõulu.

Muah!

Ja veel: kui piparkoogitamine läilaks läheb, võib taigna katta hallitusjuustutükikestega, rulli keerata ning sealt lõigata umbes sentimeetripaksused kettad. Veidi ümaramaks kohendada ja ahju. Uah!

Update: mulle meenub, et leidsin selle mõtte Nami-namist. On vist viisakas viidata. Oh, Nami-nami ruulib!

12 Comments:

  • kas see "rõngasvorm" on lahtikäiv koogivorm või misasi? ma pole eriti suur küpsetaja, meil on kodus see lahtikäiv asi, südamekujuline koogivorm ja tupperware päevalill, mis pole küll küpsetamiseks mõeldud. kui mõnega nendest saab, siis vist isegi teen keeksi.

    By Anonymous Anonymous, at 6:40 PM  

  • mul käivad kõik vormid lahti, kaasa arvatud koolivorm, aga rõngasvormi all mõtlesin seda, millega küpsetades tuleb koogi keskele AUK. nu et kook on nagu rõngas.

    keekse küpsetatakse vist üldiselt rõngasvormis, aga ma usun, et ei juhtu absoluutselt midagi, kui sa harilikus koogivormis või südamekujulises seda teed. minagi pole suur küpsetaja. a see keeks pole mul kunagi untsu läinud.

    By Blogger triibik, at 8:54 PM  

  • näedsa nüüd, ma kahtlustasingi, et see su keeks on üsna sarnane mu keeksile, aga et täpselt sama retsept... mõned aastad tagasi sai mitmeid jõulukeekse järele proovitud, a see kujunes lemmikuks.
    ja korralikuse koha pealt - mu keeks valmis mõni tund varem :)

    By Anonymous Anonymous, at 11:03 PM  

  • kui keeksi sees on alkos leotatud puuviljad, siis alaealistele ei sobi? või haihtub sealt kuidagi (ma küpsetamises nõrk)?

    By Blogger Annu, at 8:42 AM  

  • ma eeldaks, et alkoholist jääb vaid maitse ja mälestus ning kaif aurab küpsetamise käigus välja. samamoodi ju kõikvõimalikes veini- ja konjakikastmetes. aga mul seda muret pole, sest mu lapsed keeksi ei söö.

    By Blogger triibik, at 10:15 AM  

  • ma mõtlesin ka retsepti küsida, aga siis arvasin, et äkki Triibiku firmakeeks ja suur saladus:)))tähh!

    By Anonymous Anonymous, at 10:51 AM  

  • suu jookseb juba sirinal vett, lähen rosinaid ostma. Aga kaua keeksil kohustuslik seista on enne söömist?

    By Blogger ritsik, at 11:28 AM  

  • nagu mann ütles, võib ka kohe nahka panna. aga räägitakse, et külmas seistes läheb paremakski veel. mulle hirmsasti meeldib see variant, et tean mitu päeva ette: jõuluõhtu magustoit on kapis olemas.

    By Blogger triibik, at 12:18 PM  

  • mina, kes ma rosinaid ei armasta, panin rosinad koos muu kamaga viski sisse likku ja ostsin auguga koogivormi. tase. neelud käivad juba.

    By Anonymous Anonymous, at 2:34 PM  

  • ma püüdsin ükspäev teha viskis leotatud aprikoose sokolaadiga. ja no ei saa. aprikoosid läksid väga heaks ja nii paari kaupa mekkimas käies said ruttu otsa ka. see keeks oleks mulle liiast ma kardan.
    maarja

    By Anonymous Anonymous, at 4:34 PM  

  • kõlab tõesti nagu päris:) ja halitusega piparkooke olen ise teinud, olid tõesti hääd.

    tundmatu austaja

    By Anonymous Anonymous, at 6:55 PM  

  • liited kuivatatud nodi ja paar supilusikatäit alkoholi? siis ju ainult paar rosinat ligunevadki seal vedelikus... ma motlesin ikka, et vedelik peaks puuviljad ära katma...

    By Anonymous Anonymous, at 4:17 PM  

Post a Comment

<< Home