uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Wednesday, December 06, 2006

Ma üritasin eile õhtul eeskujulik ema olla. Aitasin lastel guaššidega mäkerdada, kiiitsin nende saavutusi ja ennetasin suuremat sodimist. Tantsisin koos Miinaga kuulekalt õpetaja Mirjami käskluste järgi, kükitasin ja kepsutasin, tegin hüpiksammu ja galoppi, nii et keel vestil. Ja tänutäheks korraldasid nad mulle magamaminekul säherduse jonnfesti, et otsustasin endamisi: ei mingit päkapikku, väiksed ussinäod. Tahtsin veel kirjutada hoiatava sõnumi päkapikkudelt, aga ei tahtnud konflikti nii teravaks ajada. Sussid jäid lihtsalt tühjaks.

Ja hommikul polnud plikadel sellest sooja ega külma. Suurepärane, sest mulle on see kohustuslik päkapikutamine aasta aastalt järjest rohkem närvidele käima hakanud. Mõni aasta tagasi käis Mirril sussipäkapikk üle päeva. Minu poolest võiks ta veelgi harvem käia, on ju põnevam. Aga kui lasteaias ikka iga väike überbitš teatab, et tal käivad päkapikud iga päev ja toovad veel teab mis ande, miks siis teine kehvem on, eks? Nagu sellest kõigest veel vähe oleks, käivad päkapikud ka lasteaias, toovad lõunauinaku ajal sandaleti sisse või maeiteakuhu kommikese. No milleks? Kas lastel on hammastes veel liiga vähe auke või?

Päkapikundusest on saanud üks kohustuslik nühkimine. Eks sellest kogu jõuluvärgist, võib ju öelda. Eile erutusin Kristiine keskuses mingite kirevase kottide peale niivõrd, et otsustasin: palun jõuluvanalt kotti. Jõuluvana Tarmo isikus ei ironiseerinudki hommikusöögilauas mu legendaarse üks-kord-kasutatud puust pauna üle, vaid kahtles, kas jõuluvana ikka oskab õiget kotti osta. "No muidugi mitte," vastasin ma. Ja siis oledki ise jõuluvana ja ostad oma koti ära, et ikka täpselt õiget kinki saada. Aga mis sel jõuludega pistmist on? Nujaa ...

No päris Ameerikaks meie peres asjad läinud pole. Kingid on üsna kaalutletud või kui mitte üliväga praktilised, siis pole neid vähemalt palju. Lapsed ei saa mingeid plastpäkapikke ega muid jõulujurakaid, suured inimesed kah mitte. Aga juba neljandat aastat järjest ostan ma olude sunnil ise ära peaaegu kõik kingid - vanavanemate poolt lastele, vanavanemate poolt nende tütrele ja väimehele ehk mulle ja Tarmole, vanavanemate poolt minu vennale ... Ses mõttes on hea, et kingid tulevad soovitud ja/või vajalikud, ja ma ei saa ka kurta, et ostmine-otsimine mulle ei meeldiks. Üritan ka šoppamised aegsasti ära teha, et rahulikult jõulule vastu minna.

Aga ikkagi-ikkagi-ikkagi. Kui tore oli olla laps, kes ei pidanud muretsema jõulude praktilise külje pärast. Ja nii pikka päeva kui jõululaupäev, mis ei jõudnud ega jõudnud õhtusse, ei mäleta ma mitte. Ja kui ilusad olid jõululaulud, kui neid ainult Soome telekast näha-kuulda sai. Eh, nostalgia ...

20 Comments:

  • Aga mulle meeldivad ikka veel kingitused. See tähendab, nende saamine. Kui mul on ideed olemas, siis meeldib kingituste tegemine ka, kui idee on olemas, siis kõik muu on lihtne. Jõul ja sünnipäev ilma kingitusteta oleks ikka päris nukker. Ja kui mul veel omaette kabinett oli, siis oli ka hästi vahva, kui enne jõule laualt mõne mandariini või kommi leidsin. Viimasel ajal olen pidanud ise oma sünnipäevakingi ostma ja see on küll nukker. Kingitused ja päkapikutamised ja jänesed on hästi olulised mu meelest.

    By Anonymous Anonymous, at 11:37 AM  

  • oi, mulle meeldivad samuti kingitused! ja jõulude suhtes olen ikkagi paras titt. ja kingitusi teha ja valida ja peita meeldib ka. aga päkapikutamise kumm saab detsembri jooksul täitsa tühjaks. on kohe lapse pealt näha, kuidas tekib rutiin ja mingit üllatust pole. ja ei taha ka päkapiku poolt erilisi üllatusi valmistada, jäägu need ikka kõige tähtsamaks õhtuks.

    jõulud olid ikka kõige kaunimad seda nö köögipoolt teadmata.

    By Blogger triibik, at 11:59 AM  

  • ja mina arvasin et ainult minu pojal on sussipäkapikust savi. võiks selle teema selleks aastaks ära unustada, kartsin et kui lasteaias kõigil teistel käib, et siis peaks meil ka käima.

    By Anonymous Anonymous, at 3:30 PM  

  • ei, meil ikka päris savi pole. aga kui nagis ripub kummalgi jõulukalender, kus nagunii iga hommik suur komm sees on, siis see päkapiku komm ilmselt nii oluline pole. aga küll see päkkar ikka vahel toob midagi.

    By Blogger triibik, at 3:43 PM  

  • Mina isiklikult /vabandan väga/ jälestan jõule. Ainult jõululaupäev on tore. Mõte päkapikkudest on hirmuäratav, just see kohustuslik kommisöömine ja mõttetud kingitused. Boonusena kõikjal üürgavad jõululaulud ja karrakuhjad poes ja suhtumine, et see kõik PEAB meeldima.

    Üks aasta ma sain õlgedest sea kingituseks, no tereomkut, isegi koerale mänguasjaks ei kõlvand.

    Sel aastal õnneks saab veel ignoreerida detsembripikkust päkapikundust ja okkakuhja toas.

    By Anonymous Anonymous, at 4:43 PM  

  • heh, ma olen juba mitu aastat antijõuluinimene olnud. no see on ju lasteta kergem ka. ainult ristipojale olen kohustusliku jõulikingi teinud. kuigi sel aastal olen väga halb olnud, isegi sünnipäevaks ei saatnud midagi... ma ise eriti ei vaja programmeeritud kingitusi, et tead, et vot siis saab asju. palju rohkem meeldivad spontaansed kingitused, et keegi lihtsalt mõtles su peale argipäeval. ma ise ikka vahel teen selliseid. pühade ajal trotsin kõiki ootusi. ühtegi jõulukaarti kah ei saada...

    By Anonymous Anonymous, at 6:52 PM  

  • Ma siin päkapikuteemat kommenteerima ei hakkaks, sellest ma kirjutasin oma blogis. Aga selle värvimise värgi kohta tahaks küll üht teist öelda. Mulle hirmsasti meeldis see, kuidas sa kirjutasid, et "üritasid olla eeskujulik ema". Mul on ka millegipärast pidevalt selline tunne nagu ma peaks ennast hirmsasti kokku võtma, et koos lastega värvida. Suve lõpu poole oli mul periood, kus ma ennast ikka päris tihti kokku võtsin. Aga ükspäev viskas ikka kopsu üle maksa täpselt sellesama asja pärast, et ise omast arust hirmsasti pingutad ja lased neil mäkerdada ja pärast koristad ja nemad vastavad sulle mingi hirmsa jonnituuriga. Ma lubasin igatahes absoluutselt tõsiselt, et enne munapühi mina enam värve kapist välja ei võta. Ma saan aru küll, et arendab lapsi jne, no aga hallooo! ema närvid maksavad ka midagist.Ma olen seda lubadust päris avalikult arutanud, lastevanemate koosolekul tuli jutuks noh ja kui aus olla, siis paljud lapsevanemad vaatasid mind ikka väga mõistmatu pilguga. Ma siis naljatades ütlesin kasvatajale, et kui te rühmas värvite, siis halastage mu lapsele ja teadke, et tal on kodus laisk ema, kes värvida ei lase.

    By Blogger Evelyn, at 9:23 PM  

  • oi kui tore on lugeda, et kõigil on sarnased probleemid. Ma ei salli üldse värvimist. Ja ei värvi enam ka. Aga nüüd nad on sellega leppinud. Õnneks. Ja värvivad ise. Eks pärast pisut hullumaja on, aga ma võidan tunni rahulikku elu - umbes nii kaua see tavaliselt kestab. Laupäeval just toovad päkapikud neile uued guaššid - mul vaja koristada ja neil on värvid pidevalt otsas.

    By Anonymous Anonymous, at 11:08 PM  

  • mulle tundub, et ma peaks paluma selle puidust koti pilti. see on siit mitmel korral läbi jooksnud ja mul on tunne, et võibolla ma muuseumis töötava inimesena peaksin kaaluma millegi sellise anomaalse säilitamist...:-)tegu on ikka eesti tööga jah?

    By Anonymous Anonymous, at 10:32 AM  

  • Kas ajakohane on ka lasteaia jõulupidude teema? Uemal ajal on neis moeks selline temaatika, et võiks arvata, et kingikotiga saabub hoopis Jeesus Kristus.

    By Anonymous Anonymous, at 1:41 PM  

  • see oleks tõesti muuseumi väärt. lingi leiad siit.
    http://kodutriibik.blogspot.com/2006/05/kui-inimene-lheb-laadale-ja-ostab.html

    By Blogger triibik, at 6:31 PM  

  • noh... ja pane siis ennast veel minu olukorda... Ketlin ootab oma päkapiku muna soki sees ja täna siis püüdsin talle rääkida, et kõige tipuks on tal veel homme sünnipäev... ahahhhh, siis saab 2 muna?

    ahh... kes käskis lapsed detsembrisse teha... või siis just? Anul peaks olema juba suuremad kogemused...

    By Blogger krista, at 8:17 PM  

  • hee:) millal see homme siis on, 8 jah?;) mul nagu meelde jäänud, et su Ketlinil ja mu poisil sünna umbes ühel ajal.
    igatahes, päkapikujama käib täies hoos ja homme siis sünna ka veel, küll ma kunagi hiljem, kui juba taastunud olen, kirjutan:)

    By Blogger Anu, at 9:07 PM  

  • no aga ostke siis akvarellid, neid lihtsam pesta, ei määri nii palju.

    By Blogger maris, at 11:36 PM  

  • ema, isa ja leevike! No kes siis enam vesivärvidega värvib kui on kord guašši proovinud. Need lähevad meil ainult hädapärast - kui guaššid jälle otsas. Aga pika pesemise peale saab riided puhtaks ka ja lisaks on meil kilest põll.

    By Anonymous Anonymous, at 9:47 PM  

  • no meie leevike on saanud paar korda ka akrüüle proovida ja nüüd on nii, et: "ei taha košše, tahan neid emme värve!" a no need ei tule ju kuskilt maha, kui kuivanud on.

    By Blogger maris, at 12:44 AM  

  • Ärge tuletage mulle seda lasteaia jõulupidu mitte meeldegi, mul hakkab selle peale vasak silm tõmblema.
    Meie oma toimub (tähelepanu!) ööklubis Bonnie och Clyde just sel päeval, kui ma peaksin Tartus koosolekul viibima. Ja poisid on tänavu kuused, nii et ma peaksin õmblema rohelise keebi. Jeesus ja Maria! (Bonnie ja Clyde!) Viimati õmblesin neljandas klassis - sellise nelinurkse põlle, mis igast nurgast kiskus ja krousi tõmbas (ei olnud nii disainitud).
    Aga kuna ma niikuinii selline rongaimmitsaga emme olen, siis lähen vaatan, kas saab midagi sobivat Pärnu maantee karnevalipoest.
    Sel aastal tulevad jõulud tõesti teisiti...

    By Anonymous Anonymous, at 4:56 PM  

  • oh heldus, kuused. järsku rohelisest fliisist mingi sakiline ollus selga lõigata?

    By Blogger triibik, at 5:10 PM  

  • jõulupidu klubis bonnie & clyde???
    hm. ilmselt 2. klassis minnakse ühiskülastusele stripibaari.
    palun ütle, kus selline lasteaed asub, ma oma tulevasi lapsi sinna siis ei pane.

    oma kuueaastasel tütrel pole küll täheldanud erilist eelistust guashshide vastu. aga näpuvärvid pidin ära peitma, kuna need tõprad võtsid mööblilt värvi maha.

    By Anonymous Anonymous, at 11:20 PM  

  • Kingadraakon, see on Kaisukaru lasteaed.
    Ära jah oma sündimata lapsi sinna pane, see on üks nõme lasteaed. Või siis on kõik lasteaiad nõmedad? Igatahes näidatakse seal emade pähe miskeid võõbatud trenditshikke või siis võõrsõnadega liialdavaid aktivistitädisid. Kus kõik normaalsed inimesed on, ma küsin?
    (Või siis et mulle on viimasel ajal raske, kui mitte võimatu, meeldida?)

    By Anonymous Anonymous, at 4:01 PM  

Post a Comment

<< Home