uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Saturday, March 24, 2007

Mirri katsed Pelgulinna gümnaasiumi kunstiklassi läksid sujuvalt üle suurepäraseks seltskondlikuks uitamiseks Kopli stalinistliku arhitektuuri pärlite vahel, jätkusid Kajaka turu kommiputka juures priisates (dziisös, millised imekommid ja -präänikud!) ning kaltsukast elu esimest kašmiirkampsikut soetades (19 krooni, ärge ajage naerma).

Laps koolist kätte saadud (pidi joonistama öökulli, kes mitmesuguste loomade soovituste saatel hernesuppi keedab. "Ma ei jõudnud seal kõike joonistada." - "No öökulli ikka jõudsid?" - "Ei." - "No hernesuppi siis vähemalt." - "Ei. Ma kõik teised loomad jõudsin, aga öökulli ja hernesuppi ei jõudnud.") ja Selverist head-paremat-parimat ostetud, jätkus seltskonnaüritus mu koduselt läbuses kodus.

Ai, tore oli! Selle öökulli ja hernesupi võivad need õpsid endale.

Õhtune varustus: Ruffino Chianti, aja- ja väärtkirjandus. Aga ka mälestus eilsest õhtust, kus tegin midagi tavatut. Jobutasin mitu tundi köögilaua taga ja kuulasin Fantaasia saadet. Ja õigesti tegin, nagu öeldakse.

Sest sealt tuli selline laul (bändilt ja lauljalt, kellest ma midagi kuulnud polnud. See videota singliversioon on puhtam, aga kontsertettekanne muidugi hingestatum. Sõnad siin veel ilusti kirjas.). Mäherdune magus valu (kirjutasin muidugi esiti "valus magu", no peab isegi kõige värelevamad hetked ära rikkuma)! Kuid ahjupiima maitsega präänik Kajaka turult - magusamgi veel!

12 Comments:

  • tegin ka kunagi sinna kooli katsed. joonistasin 2 oinast. aasta oli 1986a ja mul olid väga šefid importpliiatsid! pilt tuli väga ilus.

    kajaka turul on minu lemmikud kaneeliküpsised ja pakistanlase sokikomplektid.

    By Blogger Mina, suur ja väike, at 10:11 PM  

  • mulle tulid ka mu katsed nii selgelt meelde, nii pidulik tunne oli. Minu aasta oli 1980.
    Ja mina joonistasin onu Remuse plaadi järgi jänest ja vaigust nukku (oli vist?) ja üht natüürmorti.

    By Blogger Kajakas, at 11:37 PM  

  • milline on ahjupiima maitse?
    pani kohe kõrva sügama keset rõõmsat pühapäevaõhtut..

    By Blogger Kreete, at 12:23 AM  

  • jahaa, õigustatud küsimus. aga mina olin just lugenud Oma Maitset, kus Tiina Kruus meenutas külaskäiku Venemaale sugulaste juurde nii (lookese pealkiri "Pirukatest rammestunud" - ahhhhh!):

    "Rjaženka ehk ahjus küpsetatud piim - kerge iirisemaitsega hõrk paks jook."

    ja nende prännade sees oli just nimelt mingi magus mees. ja prännad olid natuke jõulumaitsega ...

    By Blogger triibik, at 12:45 AM  

  • kuule kas päriselt oli selline teema? mismoodi see huvitav sõnastatud oli ja miks selline naljakas ülesanne? eks nad muidugi vaatavad pärast üldist loovust jne, mitte seda, kas öökull ja supp ikka peal on. aga no mina oma rohkem kui 10-aastase kunstiõpetaja kogemusega pole veel iial mingit sellist nii kitsast teemat kuulnud. tahaks kohe teada, mis seal täpselt oli ja mis point asjal oli.

    By Anonymous Anonymous, at 12:01 PM  

  • vada sõnastuse kohta ei oska ma sulle midagi tarka kosta, sest lapsed olid väga kidakeelsed pärast katseid. noh et mingi supikeetmine käis ja iga loom midagi spämmis seal ja lõpuks siis ... vat ei teagi.
    no ma kah arvan, et arvestatakse üldist loovust. aga kuulsin mitmelt mammalt, et lastel jäid pildid pooleli, sest liiga palju oli teha vaja. ka natüürmorti polnud mõned jõudnud ära värvida.

    By Blogger triibik, at 12:06 PM  

  • No eks oli parafraseeritud tuntud Nikita Mihhalkovi filmi ”Päikesest rammestunud” (1994).

    By Anonymous Anonymous, at 2:04 PM  

  • aa et kohe mitu ülesannet ühel päeval esimesse klassi astujatel? või oli mitu korda?
    äkki loeti/jutustati mingi jutuke öökullist, mida siis joonistama pidi?

    By Anonymous Anonymous, at 2:54 PM  

  • mõistsin, lumi, mulle sellepärast nii väga meeldiski see pealkiri.

    By Blogger triibik, at 5:47 PM  

  • maris: jutustati jah jutuke. kokku läks seal ligi kaks tundi. ma ei teagi, mis järjekorras, aga mõned lugemis-, kirjutamis- ja rehkendamisülesanded, joonistamine jutu järgi ja natüürmort ning pisike vestlus (põhirõhk: KUS su vanemad töötavad ja MIDA nad ikka täpselt teevad seal). muud pole mul õnnestunud välja pressida :) aga vähemalt nutuga ta sealt klassist ei väljunud, tubli oli. see oligi põhiline.

    By Blogger triibik, at 6:06 PM  

  • Aa, jooksin siis lati alt läbi ;-) Mulle tundus ühest küsimusest, et seos oli kellegi jaoks märkamata jäänud.
    Minu laps ilmselt kirjeldaks, kuidas ema on sageli töö pärast öösiti kodust ära...

    By Anonymous Anonymous, at 9:31 AM  

  • kuulge, need ahjupiima-präänikud on Svetlana küpsised, ma Kohtla-Järvel poes nägin karbi peal kirja. a muidu - neist võib sõltuvusse sattuda. ausalt.

    By Anonymous Anonymous, at 2:31 PM  

Post a Comment

<< Home