uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Wednesday, February 07, 2007

Tunnistan nüüd häbita, naist ei võta iial ma. Tegelikult tahtsin esineda ülestunnistusega, et ma pole elu sees praadi teinud. Noh et mingi lihakäntsakas või tiivuline ahju ja. Kanafileesid ja kala olen ohtralt küpsetanud ja grillinud, aga vana head seapraadi - nõup. Kuigi ema tehtud seapraad hapukapsaga on mulle täielik märg unelm.

Teine ülestunnistus: kõik noad meie majapidamises on nürid. Spetsiaalselt lihanuga pole üldse. Nii et eileõhtune rostbiifi tegemine (ahvikiirusel laste viinerikastme kõrvalt, sest selle vanutatud ... vilditud ... mis pagan selle mägi- või tontteabmis metsveisega tehtud oligi? Aa, laagerdatud välisfilee, no see hakkas juba üle tähtaja tiksuma) oli teatav imetrikk. Aga Stockmanni rostbiif on jube kallis ja see Rakvere metsveis võimistandoligi on mulle kuidagi sümpaatne. Ja vorstid-singid, välja arvatud üks hea kämakas maasinki, aga kust ma seda saan, eks, ei eruta mind juba ammu. Ja see Hele-Mai Alamaa retseptivihik Eesti Naise vahel ajas mind nii täkku täis.

Aga assa tumma, nagu mu emal on kombeks öelda, tuli see vast hea. Kui hõbepaberi avasin, et veel veidi soojast käntsakast üks kena viiluke nüsida oma nüri noaga, voolas sealt välja säärast hõrgult lõhnavalt mahla, et no otse veeni, maeivõi!

Ma igaks juhuks kirjeldan siis oma tegevust ka. Võtsin laagerdatud mehe. Raputasin suure taldriku peale Toscana maitseainesegu, värskelt jahvatatud pipart ja kõvasti rosmariini, nagu Hele-Mai soovitas. Pildi peal olid küll nii kaunid roseepiprad, aga neid mul lambist võtta polnud. Kuid panna võib ükskõik milliseid ürte ja maitseaineid, soola-pipart muidugi kindla peale. Määrisin mehe Dijoni sinepiga kokku ja veeretasin ja potsutasin teda maitseainesegus. Eelnevalt olin pannud ahju 200 kraadi peale ja malmpanni kõvale kuumusele. Meest tuli panni peal iga kandi pealt kiirelt kärsatada, et mahl kinni jääks, nagu retsept ütles. Ja siis 15-20 minutiks ahju. Seejärel ahjust välja ja supsti hõbepaberi sisse. Maitsestuma ja jahtuma.

Assa tumma küll. Peenleiva peal oli iseäranis hea.

7 Comments:

  • Muide, maasinki saab turult. Näiteks Balti Jaama turult.Ma muidu ei teaks, aga mu gurmaanist sõber käib kukeseenekastme juurde kuuluvat maasinki just sealt ostmas. Ma seeni ei söö, nii et mul ükskõik.

    By Anonymous Anonymous, at 9:33 AM  

  • oi, kuidas suu vett jooksma hakkas ...

    By Anonymous Anonymous, at 1:56 PM  

  • selline toiduvalmistamise kirjeldus peakski olema igas kokaraamatus. Et ikka ila hakkaks juba retsepti peale jooksma. Sinijärv kirjeldab ka muhedasti oma toiduvalmistamisi ja selliseid toite ongi muhe teha ja muhe süüa. Sinu liharooga ilmselt oli seks süüa.

    By Blogger lugeja, at 2:54 PM  

  • tervist, aga millise Eesti Naise vahel? Ma just ostsin ja ei olnud seal midagi. ;(

    By Anonymous Anonymous, at 7:21 PM  

  • tereve eelmine aasta ma nautisin täiega Sinijärve koka veerge Eesti Naises..... kõht sai täis ainult lugemisest....

    By Anonymous Anonymous, at 10:12 PM  

  • Rakvere lihaveis on tõesti jube hea, me proovisime ka esmakordselt jõuluks ja noh, täpselt nii nagu sa kirjeldasid - viis keele alla ja tahaks muudkui veel. Kallis kraam on ta küll, aga samas, igat senti väärt.

    By Anonymous Anonymous, at 10:55 PM  

  • see oli vist jaanuarikuu numbri vahel juba. ma ei teagi, kas putkast ostes oli vahel, mulle kui tellijale laekus.

    aga mul isiklikult oli hea meel, et sinijärve vahetas välja preili maru. sest marul on oluliselt seksikamad toidud. ja nunnud kudumid. sinijärve toidud olid minu meelest stiilis "võta üks käntsakas suitsupekki, viiluta ära, lõika sibulat juurde ja söö raamatu kõrvale". või et "võta piparkook, pane kohupiima peale ja söö ära". märksa poeetilisemas stiilis muidugi ;)

    aga eks ma paraku ole rohkem retseptide lugeja kui katsetaja. luban ikka endale, et vat nüüd teen "oma köögist" midagi. a tutkit. peamine põhjus on muidugi see, et käkid mul neid asju ei sööks.

    By Blogger triibik, at 11:20 PM  

Post a Comment

<< Home