uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Sunday, May 14, 2006

Issi kurtis, et mulle valmistatud hõrgud röstsaiad läksid külmaks, sest magamistoast ei kostnud krõpsugi ja ta ei tahtnud meid äratama tulla. Mina jälle olin tasa-tasakesi voodis kössitanud, jalad ristis, sest nina mingeid lõhnu ei tabanud ning suuremat sorti liiklemist ei paistnud korteri peal toimuvat. Mõtlesin, et kuidas ma ikka üllatust ära rikun, ootan veel. Kui Mii üles ärkas ja unise jorina lõpetas ja end poolpaljaks kooris ja magamistoast väljus, söandas tervitusbrigaad mind viimaks õnnitlema tulla. Suure tulbikimbu ja seksika käsitöötrühvlikarbi ja raamatupakiga. Emade unejutud ja Pelagia, jee!

Paari tunni pärast lähme minu ema õnnitlema. Ma ikka ei suuda mõista, kuidas meie põlvkonna emad emaks olemisega hakkama said. Jahtisid poodidest kraami, keetsid, küpsetasid, õmblesid, kudusid, konserveerisid ... Pesupäev, heldus. Pesupäev tähendas seda, et vannitoas undas jõle masin ja kogu korter oli musta pesuvee lõhna täis, emal olid tennised jalas ja ta rassis seal väänata ja tont teab mida teha. See oli ainus päev, kus meie pidime kuidagi põlveotsas söödud saama ja ema oli pahur. Praegu võib iga päev pesupäev olla, kasvõi iga öö pesuöö, massin peseb ja inime naudib mugavat elu.

Mul on ikka veel süümekad ühe pihikkleidi pärast, mis ema mulle mingist vanast kostüümist õmbles. Villane pihikkleit, rohekaspruun ehk lapse hinnangul jõletut värvi. Ema, kes enda sõnul tikkida ei oska, tikkis tasku peale villase lõngaga lepatriinu, et lapselikum ja armsam oleks. See lepatriinu oli juuuube nunnu. Mulle nii meeldis see lepatriinu. Aga kleit oli jõletut värvi. Ja ma keeldusin seda selga panemast. Ütlesin vist isegi, et kakivärvi. Ja et sügelema ajab. Emast on ikka veel kahju. Ma pean selle teema täna vist üles võtma.

4 Comments:

  • mul oli lapsepõlves isegi kaks inhokki-kleiti. üks oli villane ja tal oli vöökoht vales kohas. liiga kõrgel minu jaoks. hiljem sain aru, et emal ja minul on vöökoht erinevas kohas...

    teine kleit oli teksariidest pihikseelik. ma ei mäletagi, mispärast ma seda vihkasin. nüüd vaatan pildi pealt, et ilus kleit oli. ju ta kitsas või kohmakas oli.

    By Blogger annushka, at 12:21 AM  

  • Mulle ka kangastuvad hirmsad pesupäevad. Need olid täpselt üle kahe nädala laupäeviti. Ema pani reedel pesu likku ja terve laupäeva pesi käsitsi nii et sõrmed verised ja vann tegi vorbid kintstele. Peale käsitsipesu isa masindas veel kogu pesu läbi. Mul tulevad krambid ainuüksi mõttest.

    Ma siiani arvan, et pesumasin on mu kodumasinatest absoluutselt väärtuslikeim - mitte hinna mõttes, noh, saate aru.

    By Blogger Liisapereema, at 4:12 PM  

  • absoluutselt nõus! ilma külmkapita on täiesti võimalik elada, aga pesumasinata oleks ikka jube karm. lastega eriti.

    By Blogger triibik, at 6:55 PM  

  • Hee, möödunud nädalavahetusel pesime maal pesu vana hea Rigaga. Tähendab vana Kala pesi. Ikka üks lina korraga ja siis kaevul loputus. Kahjuks puudus pesuvänt, see väntamise mälestus lapsepõlvest on päris äge. Aga tõsi ta on, et lapsepõlve pesupäevile mõeldes tuleb meelde selline niiske kaltsu lõhn...

    By Blogger kalake, at 7:22 PM  

Post a Comment

<< Home