uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Monday, March 06, 2006

Öise Oscari-gala puhul leidsin puhtkogemata säärase artikli. "Brokebacki" saamisloost. Järgmisena on mul plaanis "Capote". Ei tea, millal saab, aga saama peab. Kantrifilmgi veel vaatamata. Kes võinuks arvata, et ma tahan kantrifilmi vaadata. Kuid nagu olen aru saanud, on Cash midagi enamat kui kantri. Cash on tapvalt kuul mees.

Kantriga seostub mulle ikka kunagine Kuku raadio kantrisaade Jaanus Vainu sulest, kui ma ei eksi. Selle nimi oli Rrohu-grraass, juurrred-rrruuts. Väga naljakas saade oli. Kui ma õigesti mäletan, siis oli saade eetris pühapäeva hilisõhtul - ja minu mäletamist mööda kestis terve igaviku. Kellaaegadest küll kinni ei peetud, kui ikkagi oli vaja mingit radikaalselt kantriuuendajat mängida, siis võis ikka pool tundi üle saate lõpuaja keevitada. Radikaalsed kantriuuendajad olid alati väga naljakad. Vainu kiitis viis minti, et ai, kus nüüd tuleb alles radikaalne kantriuuendaja. Ja seepeale kõlas ikkagi vana hea plõnnadi-plõnnadi-ploink-ploink-plõnnadi. '

Bela Flecki nime õppisin kah Vainu saatest. Belakesest on meie peres kujunenud kantrimuusiku sünonüüm. Ütled Bela Fleck, mõtled kantri. Tegelikult on Bela vist ikka mingi kõvemat sorti kantrituus, kõiksugu staaridega koos esinenud ja. Eestis kah juba käinud. Aga kui tema nimi kumises alles värskelt kõrvus ja Ameerikas õppiv sõbrants kirjutas, et Bela käis nende campusel esinemas, oleksin naeru kätte ära kõngenud.

Lemmiksaatena on meelde jäänud mingi võimsa kantriplaadi ettemängimine. Külluslik kogumik oli, mitukümmend staari reas, mingi kontsert vist. Aga enne kui Jaanus Vainu plaadi peale pani, luges ta ligi POOL TUNDI, ma ei liialda, kõik lood ükshaaval ette ja rääkis siis, et mis koosseis ja kes ja kus ja millal ja mida ja. See oli väga liigutav muidugi. Mu Tartu epohhi kaunimaid kantrimälestusi.

Nüüd ei kuula ma enam üldse raadiot. Lapsed on raadio eest. Kui saabub õnnis vaikus, siis tahan seda nautida. Ei tea, mis see Raadio-nimeline vanamees teeb, kes vanasti Tartu peal ringi rokkis ja päevakajalistel teemadel monolooge pidas ... Hull-Mari on ammu surnud. Eeh, noorus tuleb meelde. Kuidas ma küll Hull-Marit kartsin, kui sisseastumiseksamitel käisin. Tikkus teine ligi ja rääkis kõva häälega ja kires vahele. Aga näh, ära harjusin ja meeldima hakkas. Hull-Mari rokkis ikka täiega.

PS VH1st tuli praegu laul "Walk The Line". Oeh, ei olnud üldsegi kuul.

7 Comments:

  • Hull-Marit mäletan küll aga seda raadiomeest ma ei tea.. :-( ilmselt ikka näinud olen. Kantrist ei saa mina ka aru, ei oksa hinnata. Kes meil Eestis suur kantrimänn oli? Eks vist Kaupmehe Uno.

    By Blogger Lupetta, at 11:44 PM  

  • No aga see laul, kuidas Mariale võib kiri tulla ka mulla alt, ei olnud ju üldse kantri? Mul Loobiga just see laul seostub.
    Ja mingi seletamatu vastumeelsus Joaquin Phoenixi (kas sai nüüd õigesti?) vastu on mul ka.

    By Anonymous Anonymous, at 10:22 AM  

  • Mariale tuli kiri mulla alt Vello Orumetsa suu läbi hoopis ;-) ja ma hakkasin mõtlema, et kantrimänn oli rohkem Mait Maltis vist kui Uno Kaupmees. "Kohvi joon nagu vett, hõõgub suitsev sigarettttt....." Uhh ja mul on need sõnad siiamaani meeles. Ma ütlen, et lapseeas kuuldud laulud jäävad elu lõpuni meelde.
    Minuarust Loop on kogu elu normaalseid lugusid laulnud. Tulge minu ja U.Loobi kontserdile 20.aprill Mustpeade majas.;-)

    By Blogger Lupetta, at 10:40 AM  

  • Hull-Maril oli kombeks ka noormehi munadest krabada kiremise saatel.
    Loop on viimase peal!

    By Blogger kalake, at 11:54 AM  

  • loop laulab, lupetta ulub;) seda tsirkust tahaks küll näha.
    aga kaupmees oli kantrimees küll. hilisemas elus tutvusin temaga ja osutus päris meeldivaks inimeseks.

    loop on võimas taat jah. kahju, et ta enam "musta palvet" ei laula. "miks on valge mees ikka mustast ees, ehkki veri neil sama punane?"

    By Blogger triibik, at 11:57 AM  

  • Heldeke, mul jah Unod ja Mariad puha sassis (häbenedes vasakule ära)...

    By Anonymous Anonymous, at 2:48 PM  

  • ma millegipärast just paar päeva tagasi mõtlesin hullu mari peale, et kae kus oli mutt...

    By Blogger siuu, at 9:22 PM  

Post a Comment

<< Home