uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Sunday, October 22, 2006

Aga täna on jälle selline päev. Öelge, kallid pereemad, kuidas te suudate end nädalavahetusel kokku võtta ja kodu ära koristada? Mina suutsin seda ainult tänu klaasile veinile. Kell kolmveerand kaksteist hommikul klaas veini selleks, et koristama hakata. Pathetic.

Mu lapsepõlvekodus oli pühapäevahommikune koristamine nagu aamen kirikus. Kellelegi ei tulnud pähe mõelda, et ei viitsi ja ei korista. Ja eile ütles mulle Mirr, kui midagi õhtusest võimalikust koristamisest korisesin: "Emme, aga me koristame ju ainult siis, kui külalised tulevad."

Elementaarne sanitaarkoristamine ei võta ju tegelikult kaua aega, kui kõigepealt käkkide rämpsuhunnikud (st mänguasjad) põrandalt kokku korjata. Aga riiulid ja kapid nõuaksid ju pingsat, algelementideni ulatuvat kraamimist. Teisalt tahaks ju natuke inimese moodi olla, lugeda näiteks või telekat vaadata. Igavene dilemma, mis järjest rohkem närvidele käib.

Meil on tuttav rikas pere, kus käib koristaja. Ent koristaja tulekuks tuleks ju kõigepealt kodu ära koristada ...

16 Comments:

  • ma ka kunagi mõtlesin, et kuidas ma küll laseksin võõra inimese omaenese asju kraamima. a nüüd, jumala eest, tulgu ja koristagu. kokk ja söögitädi kuluks ka mõnel päeval ära. seni kui neid pole, valitseb meil permanentne segadus.
    ja see kolmveerandkaheteistkümnene teeb minustki parema pereema. momendil asendan seda küll alkoholivaba baltikaga.

    By Anonymous Anonymous, at 4:42 PM  

  • heh, siin ma nüüd istun, just koristamise lõpetanud. oli raske. aga ära tegin. peamiselt ka seetõttu, et õhtul külalised tulevad ja pisike alles käima hakanud laps, kes ikkagi rohkem maoli armastab nähtavasti olla. ütleme nii, et veini peale ei taha enam vähemalt nädal aega mõelda, kuna eile maitses v hästi:)
    aga kui hästi mõelda, siis alkoholivaba õlu on just see, mida hetkel vajan, ja mul peaks seda isegi olema!!!

    By Blogger Anu, at 5:09 PM  

  • Mina, va kodune parasiit ja üdini purulaisk inime, kaatserdan oma elamises ringi reede hommikuti. Ja unistan kah koristajast. Aga nii mõnus on, kui sa tead, et veedad nädalavahetuse puhtas kodus. Ilmselt kah lapsepõlvest sisse harjunud asi, sest ema koristas alati reedeti. Ja laupäeviti küpsetas. Mmm.

    Aga mis muusse puutub, siis minu käimaajavaks kütuseks on korralik kohvilaks piima ja meega.

    By Anonymous Anonymous, at 5:41 PM  

  • kuigi me ei ole rikas pere, tahab leevikese isa koristaja võtta, aga ma ka pelgan, et kuidas ta tuleb nii sassis elamisse, enne tuleks ikka korda teha, topeltstress ühesõnaga.

    By Blogger maris, at 5:41 PM  

  • mul oli suvel koristamisest nii siiber, et hakkasin koristajat otsima. üks käis kohal ja lõpuks teatas, et tema on ikka haige inimene ja ei suuda nii suurt koormat enda õlule võtta. teine ei tulnud kohalegi. lõpuks mõtlesin, et ähh, milleks mulle see, teha oma majas ekskursioon ja seletada, mida kust koristada ja et kuidas. ühest firmast oleks saanud ilma selletagi, aga kole kallis oli. hoian parem raha kokku ja koristan ise, täitsa tore trenn tegelikult. pealegi ei pea igal nädalal lapsi kokku korjama ja kodust mitmeks tunniks lahkuma, samas muretsedes, kas koer sööb koristaja ära v ei:)

    By Blogger Anu, at 10:06 PM  

  • ma olen ka koristamisega hädas nii mis kole. tahaks, et kogu aeg oleks elamine puhas, aga iseenesest ta selleks ei saa. ja pealegi käituvad loomad aeg-ajalt nagu loomad. karvad-karvad-karvad. koristaja peale olen ka mõelnud. aga ei taha kedagi ringi nuuskima oma elamisse. et võõrast nagu ei taha ja tuttavat oleks imelik võtta.

    By Anonymous Anonymous, at 10:06 PM  

  • oh jah seda luterlikku või kommunistlikuu või mida iganes töömoraali. et koristaja tulekuks tuleb tuba korda teha... soomes on paljud prouad end libereitinud ja koristaja võtnud. siin saab seda kuidagi tulumakse makstes kompenseerida või midagi sellist.

    kuigi mina elan täitsa üksi pisikeses ühetoalises korteris, ei viitsi ma seda uberikku koristada. tolmupühkimine on kõige rõvedam. õnneks pole ei mul ega ka headel sõpradel seda populaarset tolmuallergiat, nii et külalisi võib veel ikka enterteinida. tolmuimejaga suurema prahi põrandalt minema ja riided kappi. ongi korras. ema ikka käib vahel ahhetamas, et võiks ju natuke paremini koristada. ta on mul siin vahel tolmu võtmas käinud...

    By Blogger annushka, at 2:37 PM  

  • meil tegelikult koristab leevikese isa, seepärast tema ongi koristaja võtmisest huvitatud. aga täna on isal sünnipäev ja ma siis kraamisin ise ja teate mis ma ütlen, TEIE, KES TE IGA NÄDAL VÕI ISEGI MITU KORDA NÄDALAS KORISTATE, OLETE KANGELASED KÕIK! see oli nii raske. kõik see imemine ja tolmu võtmine ja. oeh.
    ainult asju panen mina ära ja leevike ongi mul juba välja koolitatud - tema põhilised mängud on sellised, et paneb asju riiulisse tagasi.

    By Blogger maris, at 3:28 PM  

  • annushka: ei tea, kas nüüd ikka kommunistlik või luterlik ;) võõras koristaja ju ei tea, kus asjad tegelikult käima peavad - kõik need sodihunnikud mu riiulitel, käkkide mänguasjad, raamatud jne. tolmu pühkimine ja põrandate imemine on käkikas, kui pinnad on eelnevalt puhtaks tehtud. aga just see ongi kõige koormavam.
    leevikese ema: müts maha lapse drillimise ees! eks see kodune kasvatus ja isiklik eeskuju ongi põhiline. ja palju õnne pereisale!

    By Blogger triibik, at 4:06 PM  

  • koristamine on karm.
    aga koristaja ka ei aita. ja ei aita ka ise igapäevane koristamine.
    sest kõva 10 minutit hiljem on laga või on mõni koer tulnud poriste käppadega, või astub mõni laps sõnnikuste saabastega sisse...
    vein aitab.

    By Anonymous Anonymous, at 7:40 PM  

  • tänu taevale, et ma siis ikka ainuke veinine muristajakott ei ole!

    By Blogger triibik, at 12:22 AM  

  • Meilgi on konstantne segadus kodus. Olen sellega nii harjunud, et ei märkagi enam. Õnneks tekib mul aeg-ajalt vastupandamatu koristamistuhin, seda kutsub väga hästi esile näiteks kohustus tegeleda magistritööga vms. Meil on segaduse põhjuseid kolm: lapsed, ruumipuudus ja laiskus:)

    By Blogger kalake, at 12:13 PM  

  • Isiklik eeskuju! Misasja! Minuarust on see pigem mu lapse laisaks teinud, lootus,et küll ema koristab nagunii. Või on see ikka kaasasündinud omadus, et kes kui palju segadust talub. Ma olen talle terve elu koristamist ette nädanud ja jäängi tema järgi koristama ilmselt seni, kuni ta ülikooli lahkub (sest mul endal viskab segadus üle). Ja ma tahaks siis näha seda elamist kuhu ma külla juhtun minema. KOristama ma seal küll ei hakka. Mul on kolm kodu ja koristamine mu teine elukutse.:-S Aga just selles probleemis on väikestest korteritest rõõmu. Kuid oma mehega oleme jõudnud sinnamaani, et "korras tuba" mõistest arusaamine tuleb ühtlustada. Tema koristab ja peseb heameelega aga mina koristan vahest üle. Ise arvan küll, et ma pole pedant.

    By Blogger Lupetta, at 12:33 PM  

  • Aga äkki see koristamine käibki üle põlve? Et kui ema on koristamishimuline, siis laps mitte. Mul ema on ja ma mitte.

    By Blogger kalake, at 1:45 PM  

  • Meil käig abistaja kord nädalas ja tema on mu hingeõnnistus ja meelerahu.
    Ja ta TRIIGIB.

    By Anonymous Anonymous, at 3:25 PM  

  • aga asi vist nii ongi nagu kalake räägib...
    minu ema koristas oma ema kodus ja kui ta meile tuleb siis ta ka üritab midagi sehkendada koguaeg... kuigi ma selleks ajaks püüan ikka asjad enam-vähem kontrolli alla saada...

    aga mulle meeldib kui on korras ja selle nimel ma ennast vahel ka ületan... aga muidu ma klassifitseeriks ennast ka laiskade ja segamini koduga inimeste juurde...peaasi, et mees sellega lepib ja lapsed enda järelt koristama hakkavad :))))

    By Blogger krista, at 9:35 PM  

Post a Comment

<< Home