uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Wednesday, March 15, 2006

Boy meets girl, jazz meets hiphop, milk meets yoghurt. Mu esimese jogurtiteo võib lugeda untsuläinuks. Lugesin mina raamatust (ihhihii-ahhahaa, raamatust pealkirjaga "Prantslannad ei lähe paksuks") jogurti valmistamisest kodusel meetodil ja läksin, nagu mul ökoteemadega vahel kombeks, täkku täis. Et vaja kohe üks laar jogurtit üles panna. See tundus nii lihtne. Mis seal on siis, piim aurama ajada, 42 kraadini jahutada, supilusikatäis naturaaljogurtit sisse, ja kuueks tunniks käteräti alla kudema. Seejärel kaheksaks tunniks külma - ja enjoy.

Tulemuseks oli siuke ... noh, ütleme, natuke jämedam piim. Rõve mitte, aga jogurt kah mitte. Vaatasin siis netiavarustest, et mis valesti läks. Kudemistemperatuur peab kõrgem olema. See segu peab ikka lausa soe olema kõik need kuus tundi. Uurin praeahjus hautamise võimalust. Sest väljavaade saada liitrist piimast liiter jogurtit tundub lahe. Ai, kuidas ma ei salli nende jogurtipakkide tassimist ja äraviskamist. Kott piima tuleb poest palju hõlpsamini koju ja võtab pärast prükas vähem ruumi.

Maasikasõpradele soovituseks, et praegu maksab Selveris kott külmutatud maasikaid üksnes kümme krooni. Ei tea, kas tänu laadapäevadele. Täna on sel juhul viimane päev. Aga mul on pool sügavkülma juba massasid täis! Mu noored daamid jumaldavad neid. Eile nõudis Miina muudkui juurde, ja Mirr, kes alles oma supi taga jobutas, teatas: "Hästi natuke võid panna, sest mina olen see mees, kes tahab hästi palju!"

9 Comments:

  • ma olen teinud mingis tupperware kahekordses anumas. See kahekordsus hoidis siis temperatuuri. Tuli välja küll, aga veits venivam ikka kui poe oma. Moosiga oli okei!

    By Blogger Kajakas, at 2:37 PM  

  • Kusagil maailmas on lausa müügil jogurtimasinad, et kuus potsikut, mille temperatuuri masin ise hoiab. Oletan, et täitsa normaalsete firmade oma, nagu näiteks:
    http://www.ciao.co.uk/Yoghurt_Makers_5266476_3

    By Anonymous Anonymous, at 2:59 PM  

  • ei, ma massinat ei taha. tupperware'i kah ei salli. eeh, ahju kah vist üles panna ei viitsi. ergo ...

    By Blogger triibik, at 3:19 PM  

  • mul ka see raamat kodus - minu arust �ks v�ga hea raamat!!!
    ainult jogurtit pole veel proovinud, aga luban et proovin!

    By Anonymous Anonymous, at 4:18 PM  

  • Siinkohal tahaksin muidugist mainida, et ma ju peaks olema koolitatud tegelikult mikrobioloogiks, aga sellest ajast on nii palju möödas, kui ma seeni, hallitust ja baktereid kasvatasin. Üks on kindel, et see temp peab olema üle 30 kraadi aga kindlasti alla 40 kraadi ehk meie keha normaalne temperatuur. Kuidas sa seda praeahjus saavutad? Pigem radiaatori peale, kui sul kodus ei juhtu olema termokappi. Huvitav, aga hapupiim tuleb küll toatemperatuuril välja. Poepiimast ei tule muidugi midagi välja. Hmm..

    By Blogger Lupetta, at 4:27 PM  

  • jah ma arvan ka, et poe homogeniseeritud piimast see ei saagi väga hästi välja tulla.

    By Blogger maris, at 4:31 PM  

  • ma proovisin korra meie küla lehma piimast, mis toona õige soodsalt käes oli (12 eeku 3 liitrit), aga ei suutnud samuti piivat aega soojana hoida ning edaspidistest katsetest loobusin.

    By Blogger Unknown, at 9:39 AM  

  • saab poepiimast just, sest toores lehmapiim tuleb eelnevalt nö pastöriseeerida ehk kuumutada enivei mingile temperatuurile (mida ma siin praegu ei mäleta).

    Anum käterättidesse mässida ja vannitoapõrandaküttele sooja äkki?

    By Blogger Kajakas, at 10:54 AM  

  • vannitoa põrandaküte jäi paraku Tartusse. radikad on liiga leiged. tuleb ikka see mõte maha matta.

    By Blogger triibik, at 11:13 AM  

Post a Comment

<< Home