uus aadress: kodutriibik.wordpress.com

Thursday, August 25, 2005

Elagu batoonid. Täna siis raamatubatoon via Kohvikratt. (Sain ka ühe väljendi jagu rikkamaks. Mis sest, et õige oleks öelda "teatepulk". Aga pulk on ju teadupärast neljatäheline sõna.)

1. Kui palju meil raamatuid võiks olla?
Riiulis ehk ca 600-700, kui Mirri omad kah juurde arvestada. Keldris on veel natuke. Kahju on neist keldri omadest, mõtleme aeg-ajalt, et paneks mõne uue riiuli üles ja tooks nad tuppa. Aga nagu paljude asjadega meie peres, jääb seegi vaid mõtte tasandile.

2. Viimane raamat, mille ostsin ... Ma ostan raamatuid haruharva. Kasutan agaralt meie kohaliku raamatukogu teenuseid ja kiidan neid ikka. Ja kasutan ära oma sõpru, kes ohtralt raamatuid soetavad. Aga mis ma siis ostsin ... Vist oligi "Evaldi armastuskirjad" see viimatine. Emadepäeval. Mis tõestab, et ma tõesti ostan harva raamatuid. Ostan tõesti vaid neid, mida tahaksin kunagi veel lugeda.

Kas kingiks tellitud raamatud kah loevad? Sel juhul Murakami ja Kristiina Ehini "Kaitseala".

3. Hetkel loen (no hetkel ei loe, ütleme, et eile alustasin) Kate Atkinsoni "Case Histories". Sama autori "Inimkroket" meeldis mulle väga, aga mingi teise rmtu jätsin pooleli. Elame, näeme. (Ja täname veel kord Lumit!)

4. Viimased viis loetud raamatut. Just lõpetasin Dave Eggersi "A Heartbreaking Work of Staggering Genius". Mis polnud nii vaimustav, kui olin lootnud, aga ikka väga-väga mõnnar. Lennukas. Vaimukas. Enne seda lugesin läbi Marie Darrieussecqi "Minu beebi". Poeetiline ja eluline. Vahepeal nii poeetiline, et midagi ei saanud aru. Aga elulistest asjadest beebindusega seoses leidsin muidugi ohtralt paralleele.

Ja jube piinlik, aga praegu rohkem ei meenu. Haugi mälu. Ega ma töö ja Mii kõrvalt suurt midagi lugeda jõua. Pooleli on David Mitchelli "Cloud Atlas".

5. Raamatud, mis on mulle olulised. Mitu John Irvingu teost - "Hotel New Hampshire" ja "Garpi maailm". Enne neid Fowlesi "The Collector". Ja pärast neid Tibor Fischeri "Collector Collector" ja Baricco "Siid". Eugenidese "Middlesex" oli kihvt. Juhan Liivi luulekogu. Viiding vist vanast ajast ikka ka. Jumal hoidku, kas eesti kirjandusest rohkem polegi? "Ajaloo ilu" loen kunagi veel. No ja muidugi "Meistrit ja Margaritat" ka. Ja teisel põhjusel "12 tooli".

Rohkem ei meenu praegu. Kui meenub, panen kirja ... Barbara Kingsolver tuli meelde. Ja Barbara Trapido.

Ja kelle ma siis oma teatejooksuvõistkonda kutsuksin? Kes mind loevad, võiksid oma bloogi üles panna. Need, kellel bloogi pole, kommigu. Mh?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home